5/19/2012

Jak zrobić gofry - przepis :)

Witajcie! Dzisiejszy post będzie typowo z serii od kuchni. Chciałabym się z Wami podzielić tym jak zrobić domowe gofry. <3 Zapraszam do tworzenia razem ze mną Wszystkich tych, którzy mają w domu gofrownicę, gdyż odgrywa ona tutaj kluczową rolę. :)
  

2 JAJKA
 2 SZKLANKI MĄKI PSZENNEJ
 1/2 SZKLANKI OLEJU, ROZPUSZCZONEJ MARGARYNY LUB MASŁA
 1 i 3/4 SZKLANKI MLEKA
 4 ŁYŻKI CUKRU
 3 ŁYŻECZKI PROSZKU DO PIECZENIA
 1/4 ŁYŻECZKI SOLI


Wszystkie składniki należy dokładnie wymieszać, ja używam do tego celu zwykłego miksera. Na rozgrzaną płytę gofrownicy wlewamy jedną porcję ciasta, następnie zamykamy górną pokrywę. Pieczemy gofry około 5-7 minut. W trakcie pieczenia warto jest w połowie czasu uchylić górną pokrywę gofrownicy w celu wyeliminowania nadmiernej ilości wydobywającej się pary. :)

Tak prezentują się upieczone gofry... :)

A tak ozdobione bitą śmietaną, czekoladą i owocami... Mniamiii. :)


Najlepsze w tej całej zabawie z goframi jest to, że sami możemy komponować smaki i dodatki. :) Osobiście po zjedzeniu takiego gofra czuję, że mam dosyć słodkości na tydzień, są bardzo sycące. ^^ Ale raz na jakiś czas myślę, że każdy może sobie pozwolić bo czym było by życie bez takich małych codziennych przyjemności? :)

Lubicie pałaszować gofry? Robiliście je kiedyś w domu? Jakie są Wasze ulubione smaki? :) Dziękuję za odwiedziny mojego bloga. Pozdrawiam Wszystkich i życzę pięknego weekendu - xoxo Monika :)

35 komentarzy:

  1. o mniam mniam pychotki ♥

    OdpowiedzUsuń
  2. omnomnom! szkoda, że nie mam gofrownicy :<

    OdpowiedzUsuń
  3. Obłędnie wyglądają! Ja kocham z dżemem, a także bitą śmietaną i jagodami : )

    OdpowiedzUsuń
  4. ale mi zrobiłaś smaka, wygląda to smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam gofry, ale, żaden sprawdzony prze zemnie przepis nie był dobry ;[
    Twój spróbuje ;]
    Najbardziej lubię ze śmietana ;]

    OdpowiedzUsuń
  6. ale mi smaka narobilas, hcyba sobie zrobie na śniadanie ;D

    zapraszam do siebie na: http://madame-chocolate.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam gofry z bita smietana ! :):)




    zapraszam w odwiedziny do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajny przepis !

    OdpowiedzUsuń
  9. dlaczego az pol skl. oleju?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jest w przepisie. Nie martw się, wyjdą smaczne! No chyba, że chcesz kombinować po swojemu. :)

      Usuń
  10. Gofry super. Polecam! ...oleju można dać mniej, i tak wychodza pyszne. Chrupiace, brązowe, pachnące, mniam!

    OdpowiedzUsuń
  11. wyszły pyszne!

    mniaaaam<3

    OdpowiedzUsuń
  12. Lalalalalllal kocie co tam w robocie ?

    OdpowiedzUsuń
  13. Śiwtne Ci wyszły, wyglądają tak przynie i smakowicie, że właśnie idę je zrobić :) Jak nie zapomnę to napiszę jakie mi wyszły ;) Pozdo, Nicole :*

    OdpowiedzUsuń
  14. Udało mi się! Wyszły pyszne <3 Super przepis, Nicole ;*

    OdpowiedzUsuń
  15. Ale smakowicie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  16. dzieki, mogą być :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ile wychodzi tych gofrów?

    OdpowiedzUsuń
  18. Pyszotka! Genialne proporcje składników, ciasto chrupkie, leciutkie i niesamowicie smaczne :>

    OdpowiedzUsuń
  19. Skorzystam z Twojego przepisu i jutro napiszę komka ...pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  20. a te gofry to sie je ?

    OdpowiedzUsuń
  21. piekłam już chyba z 6 rodzajów gofrów i wyszły mi wszystkie złe ,a te w końcu wyszły! super przepis polecam <3

    OdpowiedzUsuń
  22. Najważniejsze że chrupiące :)

    OdpowiedzUsuń
  23. myślę że będą mniammmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  24. okej zrobiłem i smakują polecę to innym

    bardzo smaczne

    OdpowiedzUsuń
  25. Takie dodatki do gofrów są super, też zawsze dodaje dużo owoców.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Lejdish blog , Blogger