12/02/2017

BLOGMAS#2 Kiedy wyciągnąć ozdoby świąteczne?

Kocham okres bożonarodzeniowy między innymi za wszech obecne dekoracje, przystrojone choinki, migoczące lampki, kolędy i piosenki świąteczne! Nie trudno zauważyć, że ludzie na świecie mają różne zdanie co do tego, kiedy powinno się wyciągnąć ozdoby świąteczne z piwnicy, strychu, czy zakamarków domu.


Dla co niektórych 1 grudnia to zdecydowanie za wcześnie, dla innych z kolei to idealny czas. Istnieją też tacy, którzy 15 grudnia nie mają ochoty na pierwsze oznaki Świąt w swoich domach. Koleżanka z Norwegii, dokładnie 12 listopada wysłała mi zdjęcia udekorowanej choinki, skarpet Mikołaja wiszących nad kominkiem oraz mnóstwa czerwonych kokard porozwieszanych w jej domu. Pomyślałam sobie wtedy WOW, ona naprawdę nie może doczekać się świąt! Ale czy coś w tym złego? Otrzymanie tych zdjęć wywołało we mnie lekkie zdziwienie i przede wszystkim duży uśmiech na buzi. :)


Niektórzy twierdzą, że święta tracą swoją magię przez wczesne dekorowanie witryn sklepowych, ulic, czy domów. A ja nie dziwię się tym, którzy za tym tęsknią i oczekują nawet w listopadzie. To ta pora roku, w której dni stają się coraz krótsze, zimne i deszczowe. Udekorowanie wnętrz, nadanie im blasku i ciepła jest jednym z lepszych pomysłów na ten czas!


W Norwegii wszelkie ozdoby świąteczne wkraczają tuż po Halloween i ściągane są od razu po sylwestrze, maksymalnie po święcie ''3 króli'' obchodzonego 6 stycznia. W Polsce w rodzinnym domu nie raz trzymaliśmy żywą choinkę aż do lutego! :) I z tego co wiem istnieje tradycja, gdzie choinkę można rozebrać ''po kolędzie''.


Uważam, że każdy powinien robić to według własnego serca i nie nam oceniać za czym ludzie tęsknią i czego potrzebują. Myślę, że jest dużo magii w strojeniu choinki nawet 24 grudnia. Z pewnością jest to bardzo wyjątkowa chwila. Osobiście jednak należę do tej drugiej grupy ludzi i gdy tylko magiczny miesiąc GRUDZIEŃ pojawi się na kalendarzu, wyciągam wszystkie świąteczne świecidełka jakie mam w domu. :)


A jakie jest Wasze podejście do tego? Kiedy dekorujecie choinki, domy? :)

Do następnego! <3
xoxo, Lejdish


5 komentarzy:

  1. Ja ubieram choinki i dekoruję dom dwa, trzy dni przed Wigilią ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja w tym roku zaczęłam już robić dekoracje świąteczne w listopadzie, ale choinkę ubrałam dopiero dzisiaj :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Choinkę ubieramy zawsze 6 grudnia i stoi równy miesiąc.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też się nie mogę doczekać świąt jednak listopad to jeszcze dla mnie nie ten czas. Grudzień to już co innego ;p U mnie w domu zrobiło się już zimowo i powoli robi się świątecznie, ale choinkę udekoruję dopiero ok 20 grudnia ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piesek mnie zdecydowanie rozbroił ;p
    Ja już od jakiegoś czasu mam kilka dekoracji świątecznych. W końcu grudzień i święta Bożego Narodzenia są tylko raz w roku. ;p

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Lejdish blog , Blogger